Bulwary.com.pl – Blog

Odzież firmowa: w co ubrać pracowników?

Odzież firmowa

Odzież firmowa

Każda firma powinna odpowiednio przygotować swoich pracowników. Jest to o tyle ważne, kiedy oni są naszymi pośrednikami między głównym przedsiębiorstwem a klientem. Inna sytuacja jest jednak w przypadku, w którym skupiamy się głównie na działalności telefonicznej, a zupełnie inna, gdy przez nasze progi codziennie przechodzi mnóstwo klientów, mających bezpośredni kontakt z pracownikiem. Wtedy to właśnie on może odegrać największą rolę przy sprzedaży danych artykułów. Zadbaj więc nie tylko o swoje towary, ale również o własnych zatrudnionych.

W każdym sklepie czy instytucji pracownik musi być widoczny. Nie może on być mylony z innym klientem. Musi to być dostatecznie podkreślone i czasem zwykły identyfikator z informacją „pracownik” może nie wystarczyć. Świetnym rozwiązaniem, które pozwoli odróżnić pracowników firmy od przybyłych gości jest odzież firmowa. Sprawą jasną jest to, iż musi być ona schludna, czysta i wyprasowana. Najważniejszym pytaniem pozostaje jednak, co to ma być? Spodnie? Buty? Sama koszulka?

Wszystko jest oczywiście zależne od rodzaju firmy. Czy ma ona bardziej charakter formalny czy też jest nastawiona na młodzieżowego klienta. W przypadku, gdy mamy do czynienia z jakąś instytucją wyższego stopnia, jak to jest chociażby w urzędach, bankach lub ubezpieczalniach, pracownik musi być ubrany odpowiednio do pełnionej przez siebie funkcji. Taka odzież firmowa musi zawierać nie tylko jednolitą koszulę, ale również przydatnym dodatkiem okaże się muszka lub krawat. W przypadku kobiet można się za to spodziewać również koszul, a do tego tradycyjnych spódnic.

Gdy nasza firma ma luźniejszy charakter bez obaw wystarczy zwykły t-shirt z naszym logotypem. Odzież firmowa wtedy nadal pełni funkcję, wskazującą na to, kto jest odpowiedzialny za sprzedaż produktów. Tego typu rozwiązania działają również na samym pracowniku, który czuje się niejako zobowiązany do działania w imieniu własnej firmy. Może on dwukrotnie przemyśleć każdy ruch i dążyć głównie do tego, aby przedsiębiorstwo dobrze funkcjonowało.

Tagi: , ,